dompress | e-blogi.pl
_blog dompress
Czy kupimy mieszkanie z gwiazdkowym bonusem 2018-11-29

Czy deweloperzy mają świąteczne promocje na mieszkania? Jakie? W których inwestycjach? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości dompress.pl      


 


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.


Na bieżąco monitorujemy sprzedaż mieszkań w odniesieniu do realiów rynkowych oraz zakładanego tempa sprzedaży i wprowadzamy korekty. Tym samym nie zakładamy szczególnych akcji promocyjnych na koniec roku, czy w związku ze zbliżającymi się świętami. Klienci cyklicznie mogą spotkać się z okresowymi promocjami dostępnymi na naszej stronie internetowej.


Wioletta Kleniewska, dyrektor Biura Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A.


Nie planujemy większych akcji promocyjnych. Koncentrujemy się na przygotowaniu bardzo dobrego produktu oraz na optymalizacji procesu sprzedaży. Wprowadziliśmy do biur sprzedaży wirtualne makiety inwestycji, by nasi klienci mogli jeszcze bardziej świadomie podejmować decyzje zakupowe. Profesjonalizm naszych doradców jest dla klientów o wiele cenniejszy niż chwilowe akcje promocyjne, związane z wytypowanymi do promocji mieszkaniami. Nasza strategia sprzedażowa wynika z wielu lat doświadczeń Grupy Polnord na rynku deweloperskim i dobrego rozpoznania oczekiwań i potrzeb osób poszukujących mieszkań.


Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Skanska Residential Development Poland


Staramy się, by nasza oferta była atrakcyjna dla klientów przez cały rok. Na bieżąco odpowiadamy na zmieniającą się sytuację rynkową i oczekiwania nabywców naszych mieszkań. Jesteśmy blisko ich potrzeb dotyczących własnego mieszkania nie tylko w okresie świątecznym. Aktualnie w sprzedaży są Osiedle Mickiewicza, Park Skandynawia, Jaśminowy Mokotów i Holm House. Dla tych projektów mamy teraz wyjątkową ofertę na mieszkania dwupokojowe. 


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.


Grudzień będzie dla nabywców szansą na skorzystanie z promocji „AGD/RTV w prezencie”, w której klienci otrzymują w prezencie markowy sprzęt domowy o wartości do 16 tys. zł. W alternatywie proponujemy też lokale w promocyjnych cenach, w tym część lokali z naszej, najszerszej we Wrocławiu puli  mieszkań gotowych. Szybka przeprowadzka „na nowe” możliwa jest w przypadku kilkaset lokali w topowych lokalizacjach.


Andrzej Gutowski, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Ronson Development


Jesteśmy jednym z deweloperów, którym nie zależy na tym, by sprzedawać mieszkania jak najszybciej kosztem marży. Na koniec roku klienci oczywiście oczekują akcji prosprzedażowych, ale w naszym przypadku dotyczą one zwykle pojedynczych, wolnych mieszkań w starszych projektach. Nie promujemy w ten sposób naszych silnych inwestycji, jak City Link w Warszawie.


Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development


Osobom, które kupią mieszkanie w Diasferze Łódzkiej do końca bieżącego roku oferujemy promocyjny harmonogram płatności 20/80. Z kolei nabywca, który zdecyduje się na zakup ostatniego domu w drugim etapie podpoznańskiej inwestycji Nowe Złotniki, może go nabyć w okazyjnej cenie 520 tys. zł. Wszyscy nasi klienci dostają również od nas bożonarodzeniowy upominek-niespodziankę. 


Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE


Pod koniec roku Grupa CTE rozpocznie sprzedaż nowej inwestycji położonej we Wrocławiu na osiedlu Żerniki, w związku z czym przewidujemy atrakcyjne, przedsprzedażowe ceny.


Sebastian Barandziak, członek zarządu Dekpol S.A.


 


Naszym celem jest oferowanie klientom mieszkań i apartamentów w atrakcyjnych cenach w relacji do lokalizacji i standardu przez cały rok. Jednocześnie od października osoby, które kupują mieszkania w Osiedlu Pastelowe, Foresta, w czwartym budynku w ramach Osiedla Zielone III, czy w inwestycji Grano Residence mogą skorzystać z dostępu do internetu za 1 zł przez kolejnych 12 miesięcy.  Z kolei osoby, które kupiły już mieszkanie w jednym z naszych projektów i polecą zakup innej osobie otrzymają iRobota Roomba.


 


Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development


W okresie świątecznym będziemy kontynuować naszą ofertę specjalną w inwestycji Piastowskie Apartamenty, gdzie przy zakupie mieszkania z antresolą można zaoszczędzić nawet do 23 tys. zł. Zachęcamy również klientów do obserwowania naszej strony www, gdzie na bieżąco informujemy o specjalnych promocjach.


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic


Oferty specjalne związane są najczęściej z bieżącym poziomem popytu, a przy tak dobrej sprzedaży, jaka jest obecnie nie planujemy akcji promocyjnych. 


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


Jak co roku przewidujemy atrakcyjne bonusy przy zakupie mieszkań w grudniu, bo jest to szczególny czas, w którym każdy z nas liczy na prezenty. Dlatego warto odwiedzić nasze biura sprzedaży i zapoznać się z wyjątkowymi promocjami, które przygotowaliśmy dla klientów m.in. w inwestycjach Willa Ochota, Apartamenty Okopowa 59A i Warszawski Świt.


Rafał Zdebski, dyrektor handlowy Inpro S.A.


W tym roku nie planujemy specjalnych akcji promocyjnych ponieważ nasza sprzedaż utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie.


Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska


Nie planujemy dużych akcji rabatowych w okresie przedświątecznym, możliwe jednak że w tych projektach, gdzie w ofercie zostały nam ostanie lokale, klienci będą mogli liczyć na „świąteczne warunki zakupu”.


 


Justyna Ciesielka, specjalista ds. sprzedaży w Planetbud Development


 


Stale staramy się zapewniać naszym klientom ciekawe bonusy. Do końca roku nabywcy mieszkań otrzymują od nas voucher na bezpłatne konsultacje w biurze projektowym. Na ten specjalny, grudniowy okres planujemy dodatkową niespodziankę, a ponieważ to niespodzianka w tej chwili nie mogę zdradzić szczegółów.


 


Olga Pietrzak, specjalista ds. sprzedaży i marketingu w firmie Skaland


 


Do końca listopada naszym klientom proponujemy promocję w wysokości 10 tys. zł przy zakupie 64-metrowego mieszkania z dwoma ogrodami w ramach przedsprzedaży kolejnego etapu inwestycji Nowe Koninko. Ponadto do końca grudnia oferujemy niższe ceny domów w zabudowie bliźniaczej z kanalizacją w najnowszym kompleksie mieszkaniowym Skaland- Park 28 w Borówcu. Jest to kameralne osiedle, na którym wybudujemy 24 przestronne domy, ze strefą relaksu w sercu inwestycji wyłącznie dla mieszkańców. Dom o powierzchni 88 mkw. z ogrodem i dwoma miejscami postojowymi można kupić w tej inwestycji w cenie od 350 tys. zł.


 


Waldemar Wasiluk, wiceprezes zarządu Victoria Dom S.A.


 


Prowadzimy akcje prosprzedażowe we wszystkich projektach w sposób ciągły.


 


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


 


Nie mamy zaplanowanych żadnych promocyjnych akcji świątecznych. Mieszkania, które oferujemy plasują się w czołówce najatrakcyjniejszych ofert na rynku, stanowiąc dla innych inwestorów sporą konkurencję. Nasi klienci wiedzą, że na rynku próżno szukać tańszych mieszkań w podobnym standardzie jak u nas.


 


Autor: Dompress.pl


Czy budowa mieszkań trwa dłużej 2018-11-23

Czy wydłużył się proces budowy inwestycji mieszkaniowych? Ile trwała dotąd realizacja projektów, a ile czasu na przeprowadzenie podobnych inwestycji potrzeba przy obecnych trudnościach na rynku? Co na to wpływa? Sondę prezentuje serwis nieruchomości dompress.pl     


Andrzej Gutowski, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Ronson Development


Cały proces inwestycyjny uległ wydłużeniu ze względu na trudności wykonawcze. Wprawdzie sama budowa trwa nadal tyle samo, ale czas poświęcony na poszukiwanie wykonawcy, a także wszelkie negocjacje i ustalenia sprawiają, że etap przygotowawczy jest teraz dłuższy o około 2-3 miesiące.


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.


Zdecydowanie dłużej trwa obecnie proces realizacji inwestycji. Trudno tutaj wskazać o ile dokładnie wydłużyła się realizacja inwestycji, ponieważ wszystko zależy od charakteru danego projektu. Na okres realizacji projektu wpływ mają przedłużające się procedury administracyjne, jak i proces wyboru wykonawcy. Z uwagi na rosnące koszty budowy mało jest projektów w przedsprzedaży. Jeszcze w latach poprzednich powszechną była praktyka oferowania mieszkań i zawierania umów rezerwacyjnych przed wyborem głównego wykonawcy, a nawet przed uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę. Aktualnie, z uwagi na poziom ryzyka, firmy wstrzymują się z oferowaniem mieszkań do momentu wbicia w ziemię przysłowiowej łopaty.


Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Skanska Residential Development Poland


Czas realizacji naszych osiedli jest zbliżony, ponieważ na bieżąco odpowiadamy na zmieniającą się sytuację rynkową. Mamy ten komfort, że w ramach Grupy Skanska samodzielnie realizujemy inwestycje od momentu projektu aż do zakończenia budowy. Ponadto jeszcze precyzyjniej planujemy poszczególne zadania i etapy prac, a także z odpowiednim wyprzedzeniem zawieramy umowy kontraktacji.  


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.


Proces inwestycyjny wydłużył się, a sytuacja na rynku jest wymagająca. Z jednej strony mamy wzrost cen wykonawstwa, rosnące ceny gruntów, a z drugiej nowe wytyczne formalno-prawne związane z przygotowaniem inwestycji, które generują więcej dokumentacji i dłuższe ich procesowanie przez dedykowane organy instytucjonalne. Dodatkowo, spowolnienie administracyjne widoczne było w okresie poprzedzającym ostatnie wybory.


Popyt w ostatnim czasie nieco maleje. 3Q 2018 roku we Wrocławiu zakończył się liczbą 2032 sprzedanych lokali, czym przypomina poziom popytu z 2015 roku. Jednocześnie sama wyprzedawalność oferty we Wrocławiu jest duża. Liczba gotowych mieszkań czekających na klientów jest bardzo niska i wynosi 6,8 proc.


Waldemar Wasiluk, wiceprezes zarządu Victoria Dom S.A.


Nie zauważamy wydłużenia procesów budowlanych, a jedynie wzrost kosztów generalnego wykonawstwa.


Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE


Doświadczone przedsiębiorstwa deweloperskie kontraktują roboty z wyprzedzeniem. Niemniej jednak zdarzają się sytuacje, w których wykonawcy odmawiają podpisywania umów z dużym wyprzedzeniem lub pomimo podpisanego kontraktu nie przystępują do pracy. Takie sytuacje wpływają zarówno na tempo realizacji inwestycji, jak również na koszty wykonawstwa.


Sebastian Barandziak, członek zarządu Dekpol S.A.


Wydłużył się głównie proces przygotowania inwestycji do realizacji, zwłaszcza w zakresie uzyskiwania wymaganych pozwoleń administracyjnych. Natomiast czas budowy nie uległ istotnym zmianom, zajmuje z reguły od 18 do 36 miesięcy w zależności od skali projektu. W pełni kontrolujemy proces budowy naszych inwestycji, dzięki własnemu działowi Generalnego Wykonawstwa, funkcjonującemu w ramach grupy kapitałowej Dekpol.


Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development


Nie zauważyliśmy, żeby proces budowy nowych inwestycji wydłużył się w porównaniu do lat poprzednich. Na realizację projektu ma wpływ wiele czynników, jak powierzchnia i liczba kondygnacji budynku, rodzaj zastosowanych materiałów, nowe rozwiązania technologiczne, czy praca firm budowlanych. Jednak ponad 25 letnie doświadczenie, wiedza i profesjonalizm naszego zespołu pozwalają nam dokładnie zaplanować realizację wszystkich etapów budowy. 


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic


Sam proces realizacji inwestycji nie uległ wydłużeniu. Jeżeli generalny wykonawca jest sprawny i doświadczony powinien zagwarantować sobie w kontrakcie rozwiązania na wypadek problemów z podwykonawcami. Jeżeli jednak pojawiają się kłopoty z realizacją, nie są związane z żadnymi prawidłowościami. Niektóre firmy rzeczywiście oddają budynki kilka miesięcy później niż planowały z powodu problemów z generalnym wykonawstwem.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


Jeśli chodzi o proces budowy nowych inwestycji, to oczywiście zawsze trzeba brać pewien zapas czasowy na nieprzewidziane sytuacje, które mogą wystąpić w trakcie prac. Sama realizacja projektów nie wydłużyła się w porównaniu do tego co było wcześniej. Wyraźna różnica jest natomiast widoczna w cenie za wykonawstwo, która w ostatnim czasie znacząco wzrosła. Zawsze współpracujemy i wybieramy do realizacji inwestycji takich generalnych wykonawców, którzy są w stanie zapewnić proces budowy zgodny z przyjętym harmonogramem prac zawartym w umowie. 


Rafał Zdebski, Dyrektor handlowy Inpro S.A.


Wydłużył się czas, jaki deweloperzy muszą poświęcić na przygotowanie inwestycji. Chodzi głównie o uzyskanie odpowiednich pozwoleń na budowę, czy też ustalenie warunków umów drogowych. Na pewno jednak bardziej zauważalnym i odczuwalnym czynnikiem jest wzrost kosztów budowy niż wydłużenie czasu realizacji inwestycji. Nasza firma dysponuje własnym działem generalnego wykonawstwa. Mamy też spółkę zależną InBet, która zajmuje się produkcją prefabrykatów. To pozwala nam szybko i terminowo realizować nasze inwestycje. Budowa zajmuje średnio od półtora roku do dwóch lat.


Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska


W obecnych warunkach rynkowych kluczem do sukcesu jest planowanie i właściwie rozpisany harmonogram inwestycji. Dzięki dobremu planowaniu nie mamy żadnych problemów z dotrzymaniem terminów i deklaracji złożonych klientom w realizowanych projektach. Jest to oczywiście także zasługą współpracy ze sprawdzonymi wykonawcami. Zaznaczę jednak, że obserwując obecne trudności na rynku wykonawstwa, w przygotowywanych aktualnie projektach przewidujemy większy niż dotychczas margines bezpieczeństwa i z góry zakładamy nieco dłuższe terminy realizacji projektów budowlanych.


Justyna Ciesielka, specjalista ds. sprzedaży w Planetbud Development


Brak rąk do pracy oraz mniejsza dostępność materiałów spowalnia nieco proces budowy. Ostateczne terminy oddania lokali do użytku determinowane są głównie umowami z gestorami sieci, a te zawsze były dość odległe.


Olga Pietrzak, specjalista ds. sprzedaży i marketingu w firmie Skaland


Niekontrolowane odejścia pracowników fizycznych z ekip podwykonawczych zaowocowały zachowawczym wydłużeniem czasu trwania budowy inwestycji o kwartał.


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


Długość samego procesu budowy pozostaje bez zmian. Zwiększył się natomiast okres procesu przygotowawczego. Zdecydowanie wydłużył się czas oczekiwania na decyzje administracyjne w urzędach. Problematyczne także bywa poszukiwanie generalnego wykonawcy projektu, takiego który gwarantowałby usługi na odpowiadającym nam, wysokim poziomie. Niemniej dla wszystkich projektów, które mamy obecnie w planach mamy sprawdzonych wykonawców, dlatego w procesie budowy naszych inwestycji nie powinniśmy spotkać się z żadnymi trudnościami.


 


Autor: Dompress.pl


 


Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową 2018-11-08

Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl


 


Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.


Bez wątpienia najbardziej efektywna, także kosztowo, jest dziś reklama w internecie, gdzie dostępnych form promocji jest bardzo wiele. Począwszy od reklamy na portalach nieruchomościowych, AdWords, reklamach banerowych, marketing automation, RTB, kończąc na artykułach sponsorowanych i mailingach.


W ostatnim czasie na znaczeniu zyskało odpowiednie przygotowanie strony internetowej, która dawno już przestała być tylko źródłem informacji, zachęty do kontaktu, a zaczęła pełnić formę interaktywnej platformy do komunikacji z klientem,  gdzie wykorzystywany jest z powodzeniem np. live chat. Takie rozwiązania związane z komunikacją bezpośrednią znajdują coraz szerszą rzeszę odbiorców ze względu na wygodę oraz szybkość uzyskania informacji.


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.  


Stawiamy przede wszystkim na działania on-line. Możliwości mierzenia działań, informacji na temat preferencji naszych klientów oraz wchodzenie w interakcje z użytkownikami postrzegamy jako największe atuty prowadzenia działań marketingowych w sieci. Marketing internetowy pozwala nam szybko dotrzeć do poszukujących wygodnych mieszkań z nowymi promocjami, takimi jak „Śpij na kasie”, w której klienci otrzymują premię w wysokości 4000zł za każdą sypialnię w zakupionym mieszkaniu. Reklamy w mediach społecznościowych, czy wyszukiwarce dają nam pewność, że najnowsza oferta szybko trafi do zainteresowanych nieruchomościami wrocławian.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.


 


Najbardziej skuteczna jest realizacja różnych działań promocyjnych równolegle. Marketing internetowy ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ internet jest kanałem komunikacji, dzięki któremu możemy bardzo szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. E-mailing, social media, w których zamieszczamy wszelkie informacje o promocjach i inwestycjach, a także SEO, SEM, e-PR, czy landing page to doskonałe narzędzia wspierające promocję naszych inwestycji. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa daje nam gwarancję, że informacja trafi do interesującej nas grupy odbiorców. Na wizerunek firmy pracują także reklamy outdoorowe, spoty radiowe, ogłoszenia prasowe i telewizyjne. Dobrym rozwiązaniem są również Dni otwarte na terenie osiedli, podczas których klienci mogą liczyć często na preferencyjne warunki zakupu.


Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper S.A.


Do promocji naszych osiedli wykorzystujemy wiele kanałów marketingowych. Uważamy, że trzeba docierać do klientów za pomocą różnorodnych źródeł i form przekazu. Najskuteczniejsze i najbardziej popularne są obecnie kampanie internetowe. Korzystamy także z prezentacji na portalach nieruchomości, jesteśmy obecni w mediach społecznościowych, tworzymy materiały fotograficzne i filmowe. Nie zapominamy też o tradycyjnych reklamach w prasie, czy na billboardach oraz na innych nośnikach reklamowych w przestrzeni publicznej jak np. tramwaje i rowery miejskie.


Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska


Staramy się bardzo indywidualnie podchodzić do naszych projektów i doboru narzędzi promocyjnych. Jest to uzależnione między innymi od sytuacji na rynku i grupy celowej projektu.


Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE


Standardem jest dzisiaj obecność w internecie, dobra widoczność w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach, a także promocja w portalach społecznościowych, szczególnie na Facebooku. Indywidualny profil prowadzony w tym serwisie znacząco wspomaga sprzedaż, podobnie jak kanał w Youtube. Jedną z tradycyjnych, ale wciąż nie tracących na znaczeniu form wsparcia sprzedaży są targi mieszkaniowe. Przywiązujemy też dużą wagę do budowania trwałych, partnerskich relacji z klientami poprzez programy lojalnościowe premiujące rekomendacje i polecenia. Wychodzimy z założenia, że nie ma lepszej reklamy dla firmy niż klient, który jest zadowolony z dokonanego zakupu.


Marta Kasprzak, menadżer ds. sprzedaży i marketingu w Duda Development 


W zależności od tego, czy chcemy trafić do inwestorów, czy do osób, które planują nabyć mieszkanie do zamieszkania dla siebie lub dla kogoś z rodziny wykorzystujemy różne kanały komunikacji. Od uczestnictwa w targach mieszkaniowych, poprzez publikacje w prasie popularnej i branżowej, po prowadzenie angażujących profili w mediach społecznościowych, nie zaniedbujemy żadnej formy promocji i nie jesteśmy skłonni wyróżniać żadnej z nich.


Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development


 


Od lat korzystamy z kilku form promocji. Dzięki czemu możemy trafić do szerszej grupy potencjalnych klientów. Wiadomości o nowych inwestycjach czy promocjach zamieszczamy, nie tylko na stronie internetowej, korzystamy też z usług radia i gazet. Kolejnymi skutecznymi kanałami są media społecznościowe, targi mieszkaniowe i Drzwi otwarte, które są już tradycją w naszej firmie. Zawsze tydzień po weekendzie targowym spotykamy się z naszymi klientami przy ulicy Jasielskiej w Poznaniu. To dla poszukujących mieszkań doskonała okazja by obejrzeć inwestycje i zapoznać się z ofertą.


 


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


 


Wszystkie nasze inwestycje promujemy przede wszystkim w internecie. Bardzo dobrze sprawdza się firmowa strona www oraz prezentacje na portalach branżowych. Poza tym, skuteczna jest także reklama w wyszukiwarkach internetowych. Ważne jest również dobre oznakowanie terenu inwestycji.


 


Maciej Bartczak, współwłaściciel w KM Building


Najbardziej efektywną formą promocji są obecnie naszym zdaniem szeroko pojęte działania w internecie.


Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska


Preferujemy działania w modelu efektywnościowym. Jeśli chodzi o internet, minimum w rozliczeniu typu CPC, a najchętniej w CPL. W obszarze naszych zainteresowań jest również niestandardowy outdoor. W naszej ocenie, jeden duży nośnik w dobrej lokalizacji działa znacznie lepiej niż kilka mniejszych, które łatwo przeoczyć. Ofertę prezentujemy także na targach mieszkaniowych.


Marcin Komuda, kierownik Biura Sprzedaży w firmie Profbud


 


Ze względu na silną konkurencję rynkową deweloperzy starają się wychodzić poza schemat i zaskakiwać klientów, by ich przyciągnąć. Nie jest to proste, szczególnie w dobie internetu i masowych kampanii promocyjnych. Kładziemy mocny nacisk na działania digitalowe. Ich wykorzystanie zależy oczywiście od założeń i efektów, które chcemy osiągnąć. Na szczególną uwagę zasługują te realizowane w social mediach. Promocja w mediach społecznościowych wiąże się z długofalowym procesem budowania własnej marki, a także rozpoznawalności wśród grup docelowych. Co istotne, kreatywne działania na Facebooku czy Instagramie pozwalają wygenerować dodatkowy ruch na stronie www.


 


Ciekawym zjawiskiem jest również coraz chętniej wykorzystywany przez deweloperów influencer marketing. Największym atutem tego narzędzia jest przede wszystkim autentyczność i wiarygodność. Skupiamy się nie tylko na działaniach sprzedażowych, ale również wizerunkowych, kierowanych do lokalnych społeczności. Przykładem jest nasza ostatnia akcja konkursowa Art Mural Challenge, której jesteśmy pomysłodawcą i mecenasem. Do konkursu zgłoszono ponad 100 kreatywnych prac, na które oddano ponad 12 tys. głosów. Zwycięski mural zostanie wykonany na kamienicy w okolicy naszej łódzkiej inwestycji Primo, zapewniając łodzianom dzieło sztuki w stylu street art.


 


Agnieszka Jałoszyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sky Investments


 


Stawiamy na kilka form promocji, ponieważ chcemy trafić do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Informacje o aktualnych promocjach lub akcjach specjalnych, jak choćby o programie lojalnościowym zamieszczamy między innymi na naszej stronie www, portalach nieruchomościowych, w mediach społecznościowych i radiu. Targi mieszkaniowe to kolejny dobry sposób na promowanie naszych inwestycji. Podczas weekendu targowego mamy możliwość bezpośrednio porozmawiać z klientami i przedstawiać im ofertę dostępnych domów.


Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start


Najlepsze formy promocji to obecność w internecie, strona www, portale nieruchomościowe oraz udział targach mieszkaniowych. Jeśli chodzi o sposoby promocji oferty, popularnością wśród klientów cieszy się system płatności 10/90, komórka lokatorska w cenie mieszkania i rabat kwotowy za mkw.


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


Aby być blisko naszych klientów staramy się wykorzystywać różne kanały promocji, zarówno te tradycyjne, jak i te związane z wciąż mocno rozwijającym się marketingiem internetowym. Nie ma jednej formy, którą uważalibyśmy za bezkonkurencyjną. Połączenie kanałów tradycyjnych z nowoczesnymi pozwala na zwiększenie zasięgu naszej oferty oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.


W codziennych działaniach wykorzystujemy szeroko pojętą reklamę w internecie, zarówno płatną, jak i partnerską. Wysyłamy maile z bieżącymi informacjami do naszych klientów i szeroko wykorzystujemy kanał social media, czy też współpracujemy z ofertowymi portalami internetowymi. Z tradycyjnych źródeł reklamy wykorzystujemy katalogi, gdzie szczegółowo prezentujemy dane inwestycji, a także reklamy banerowe na budynkach i pojazdach komunikacji miejskiej.


Monika Golec, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Budnex


Najlepszą formą promocji są dla nas polecenia naszych klientów. Widać to wyraźnie w naszych inwestycjach, w których do nowych mieszkań przeprowadzają się całe rodziny i znajomi naszych klientów. To efekt wysokiej jakość naszego budownictwa, a także utrzymania wysokich standardów obsługi. Wspieramy komunikację o realizowanych inwestycjach poprzez media społecznościowe, czy reklamę w internecie. Natomiast nasze osiedla nie cieszyłyby się takim zainteresowaniem gdyby nie były tak dobrze zaplanowane i zlokalizowane, co jest najlepszą wizytówką marki.


 


Autor: Dompress.pl


 


Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową 2018-11-08

Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl


Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.


Bez wątpienia najbardziej efektywna, także kosztowo, jest dziś reklama w internecie, gdzie dostępnych form promocji jest bardzo wiele. Począwszy od reklamy na portalach nieruchomościowych, AdWords, reklamach banerowych, marketing automation, RTB, kończąc na artykułach sponsorowanych i mailingach.


W ostatnim czasie na znaczeniu zyskało odpowiednie przygotowanie strony internetowej, która dawno już przestała być tylko źródłem informacji, zachęty do kontaktu, a zaczęła pełnić formę interaktywnej platformy do komunikacji z klientem,  gdzie wykorzystywany jest z powodzeniem np. live chat. Takie rozwiązania związane z komunikacją bezpośrednią znajdują coraz szerszą rzeszę odbiorców ze względu na wygodę oraz szybkość uzyskania informacji.


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.  


Stawiamy przede wszystkim na działania on-line. Możliwości mierzenia działań, informacji na temat preferencji naszych klientów oraz wchodzenie w interakcje z użytkownikami postrzegamy jako największe atuty prowadzenia działań marketingowych w sieci. Marketing internetowy pozwala nam szybko dotrzeć do poszukujących wygodnych mieszkań z nowymi promocjami, takimi jak „Śpij na kasie”, w której klienci otrzymują premię w wysokości 4000zł za każdą sypialnię w zakupionym mieszkaniu. Reklamy w mediach społecznościowych, czy wyszukiwarce dają nam pewność, że najnowsza oferta szybko trafi do zainteresowanych nieruchomościami wrocławian.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.


Najbardziej skuteczna jest realizacja różnych działań promocyjnych równolegle. Marketing internetowy ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ internet jest kanałem komunikacji, dzięki któremu możemy bardzo szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. E-mailing, social media, w których zamieszczamy wszelkie informacje o promocjach i inwestycjach, a także SEO, SEM, e-PR, czy landing page to doskonałe narzędzia wspierające promocję naszych inwestycji. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa daje nam gwarancję, że informacja trafi do interesującej nas grupy odbiorców. Na wizerunek firmy pracują także reklamy outdoorowe, spoty radiowe, ogłoszenia prasowe i telewizyjne. Dobrym rozwiązaniem są również Dni otwarte na terenie osiedli, podczas których klienci mogą liczyć często na preferencyjne warunki zakupu.


Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper S.A.


Do promocji naszych osiedli wykorzystujemy wiele kanałów marketingowych. Uważamy, że trzeba docierać do klientów za pomocą różnorodnych źródeł i form przekazu. Najskuteczniejsze i najbardziej popularne są obecnie kampanie internetowe. Korzystamy także z prezentacji na portalach nieruchomości, jesteśmy obecni w mediach społecznościowych, tworzymy materiały fotograficzne i filmowe. Nie zapominamy też o tradycyjnych reklamach w prasie, czy na billboardach oraz na innych nośnikach reklamowych w przestrzeni publicznej jak np. tramwaje i rowery miejskie.


Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska


Staramy się bardzo indywidualnie podchodzić do naszych projektów i doboru narzędzi promocyjnych. Jest to uzależnione między innymi od sytuacji na rynku i grupy celowej projektu.


Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE


Standardem jest dzisiaj obecność w internecie, dobra widoczność w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach, a także promocja w portalach społecznościowych, szczególnie na Facebooku. Indywidualny profil prowadzony w tym serwisie znacząco wspomaga sprzedaż, podobnie jak kanał w Youtube. Jedną z tradycyjnych, ale wciąż nie tracących na znaczeniu form wsparcia sprzedaży są targi mieszkaniowe. Przywiązujemy też dużą wagę do budowania trwałych, partnerskich relacji z klientami poprzez programy lojalnościowe premiujące rekomendacje i polecenia. Wychodzimy z założenia, że nie ma lepszej reklamy dla firmy niż klient, który jest zadowolony z dokonanego zakupu.


Marta Kasprzak, menadżer ds. sprzedaży i marketingu w Duda Development 


W zależności od tego, czy chcemy trafić do inwestorów, czy do osób, które planują nabyć mieszkanie do zamieszkania dla siebie lub dla kogoś z rodziny wykorzystujemy różne kanały komunikacji. Od uczestnictwa w targach mieszkaniowych, poprzez publikacje w prasie popularnej i branżowej, po prowadzenie angażujących profili w mediach społecznościowych, nie zaniedbujemy żadnej formy promocji i nie jesteśmy skłonni wyróżniać żadnej z nich.


Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development


Od lat korzystamy z kilku form promocji. Dzięki czemu możemy trafić do szerszej grupy potencjalnych klientów. Wiadomości o nowych inwestycjach czy promocjach zamieszczamy, nie tylko na stronie internetowej, korzystamy też z usług radia i gazet. Kolejnymi skutecznymi kanałami są media społecznościowe, targi mieszkaniowe i Drzwi otwarte, które są już tradycją w naszej firmie. Zawsze tydzień po weekendzie targowym spotykamy się z naszymi klientami przy ulicy Jasielskiej w Poznaniu. To dla poszukujących mieszkań doskonała okazja by obejrzeć inwestycje i zapoznać się z ofertą.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


Wszystkie nasze inwestycje promujemy przede wszystkim w internecie. Bardzo dobrze sprawdza się firmowa strona www oraz prezentacje na portalach branżowych. Poza tym, skuteczna jest także reklama w wyszukiwarkach internetowych. Ważne jest również dobre oznakowanie terenu inwestycji.


Maciej Bartczak, współwłaściciel w KM Building


Najbardziej efektywną formą promocji są obecnie naszym zdaniem szeroko pojęte działania w internecie.


Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska


Preferujemy działania w modelu efektywnościowym. Jeśli chodzi o internet, minimum w rozliczeniu typu CPC, a najchętniej w CPL. W obszarze naszych zainteresowań jest również niestandardowy outdoor. W naszej ocenie, jeden duży nośnik w dobrej lokalizacji działa znacznie lepiej niż kilka mniejszych, które łatwo przeoczyć. Ofertę prezentujemy także na targach mieszkaniowych.


Marcin Komuda, kierownik Biura Sprzedaży w firmie Profbud


Ze względu na silną konkurencję rynkową deweloperzy starają się wychodzić poza schemat i zaskakiwać klientów, by ich przyciągnąć. Nie jest to proste, szczególnie w dobie internetu i masowych kampanii promocyjnych. Kładziemy mocny nacisk na działania digitalowe. Ich wykorzystanie zależy oczywiście od założeń i efektów, które chcemy osiągnąć. Na szczególną uwagę zasługują te realizowane w social mediach. Promocja w mediach społecznościowych wiąże się z długofalowym procesem budowania własnej marki, a także rozpoznawalności wśród grup docelowych. Co istotne, kreatywne działania na Facebooku czy Instagramie pozwalają wygenerować dodatkowy ruch na stronie www.


Ciekawym zjawiskiem jest również coraz chętniej wykorzystywany przez deweloperów influencer marketing. Największym atutem tego narzędzia jest przede wszystkim autentyczność i wiarygodność. Skupiamy się nie tylko na działaniach sprzedażowych, ale również wizerunkowych, kierowanych do lokalnych społeczności. Przykładem jest nasza ostatnia akcja konkursowa Art Mural Challenge, której jesteśmy pomysłodawcą i mecenasem. Do konkursu zgłoszono ponad 100 kreatywnych prac, na które oddano ponad 12 tys. głosów. Zwycięski mural zostanie wykonany na kamienicy w okolicy naszej łódzkiej inwestycji Primo, zapewniając łodzianom dzieło sztuki w stylu street art.


Agnieszka Jałoszyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sky Investments


Stawiamy na kilka form promocji, ponieważ chcemy trafić do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Informacje o aktualnych promocjach lub akcjach specjalnych, jak choćby o programie lojalnościowym zamieszczamy między innymi na naszej stronie www, portalach nieruchomościowych, w mediach społecznościowych i radiu. Targi mieszkaniowe to kolejny dobry sposób na promowanie naszych inwestycji. Podczas weekendu targowego mamy możliwość bezpośrednio porozmawiać z klientami i przedstawiać im ofertę dostępnych domów.


Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start


Najlepsze formy promocji to obecność w internecie, strona www, portale nieruchomościowe oraz udział targach mieszkaniowych. Jeśli chodzi o sposoby promocji oferty, popularnością wśród klientów cieszy się system płatności 10/90, komórka lokatorska w cenie mieszkania i rabat kwotowy za mkw.


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


Aby być blisko naszych klientów staramy się wykorzystywać różne kanały promocji, zarówno te tradycyjne, jak i te związane z wciąż mocno rozwijającym się marketingiem internetowym. Nie ma jednej formy, którą uważalibyśmy za bezkonkurencyjną. Połączenie kanałów tradycyjnych z nowoczesnymi pozwala na zwiększenie zasięgu naszej oferty oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.


W codziennych działaniach wykorzystujemy szeroko pojętą reklamę w internecie, zarówno płatną, jak i partnerską. Wysyłamy maile z bieżącymi informacjami do naszych klientów i szeroko wykorzystujemy kanał social media, czy też współpracujemy z ofertowymi portalami internetowymi. Z tradycyjnych źródeł reklamy wykorzystujemy katalogi, gdzie szczegółowo prezentujemy dane inwestycji, a także reklamy banerowe na budynkach i pojazdach komunikacji miejskiej.


Monika Golec, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Budnex


Najlepszą formą promocji są dla nas polecenia naszych klientów. Widać to wyraźnie w naszych inwestycjach, w których do nowych mieszkań przeprowadzają się całe rodziny i znajomi naszych klientów. To efekt wysokiej jakość naszego budownictwa, a także utrzymania wysokich standardów obsługi. Wspieramy komunikację o realizowanych inwestycjach poprzez media społecznościowe, czy reklamę w internecie. Natomiast nasze osiedla nie cieszyłyby się takim zainteresowaniem gdyby nie były tak dobrze zaplanowane i zlokalizowane, co jest najlepszą wizytówką marki.


Autor: Dompress.pl


 


e-blogi.pl
  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]