dompress | e-blogi.pl
_blog dompress
O ile w tym roku wzrosną ceny mieszkań 2019-06-27

Jak dużego wzrostu cen nowych mieszkań możemy spodziewać się w tym roku? Co będzie miało wpływ na podwyżki? W jakich lokalizacjach wzrost będzie największy? Sondę prezentuje serwis nieruchomości dompress.pl     


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.


W 2018 roku mieliśmy do czynienia z wyraźnym, dwucyfrowym wzrostem cen na największych, lokalnych rynkach w kraju, jak Warszawa, Wrocław, Kraków, czy Gdańsk. W tym roku nie należy spodziewać się zmiany trendu, chodź dynamika wzrostu powinna być niższa.  Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądał rynek usług budowlanych i na ile deweloperzy będą w stanie uzupełnić ofertę, która obecnie jest najniższa od 4 lat.


Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development odpowiedzialny za sprzedaż i marketing


W tym roku nie powinniśmy się spodziewać dalszych znaczących wzrostów cen mieszkań. Można powiedzieć, że rynek osiągnął już pewne maksimum, ponieważ część klientów zaczyna mieć opory związane z wysokimi cenami. Oczywiście każda lokalizacja rządzi się swoimi prawami i wciąż w najlepszych dzielnicach elastyczność kupujących jest większa. Ceny gruntów aktualnie ustabilizowały się, a koszty budowy rosną minimalnie, dlatego wpływ tych czynników na końcowe ceny lokali nie powinien być znaczący.


Czynnikiem, który może mieć wpływ na ceny mieszkań, byłaby natomiast zapowiadana nowelizacja ustawy deweloperskiej zakładająca utworzenie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego. Składki odprowadzane przez deweloperów na DFG, które w przypadku otwartych rachunków powierniczych mogą sięgnąć do 5proc. kwot wpłacanych przez klientów, będą oznaczać dodatkowe, znaczące koszty. Ten element spowoduje podwyżki cen mieszkań.


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.


Wzrost cen mieszkań zapoczątkowany na przełomie 2017 i 2018 roku wynikał z sytuacji na rynku generalnego wykonawstwa i ostatecznie sięgnął kilkunastu procent w skali całego poprzedniego roku. Aktualnie wciąż może występować presja kosztowa ze strony wykonawców, a także rosnących kosztów robocizny i materiałów, więc niewykluczone, że ceny na poszczególnych rynkach, czy w poszczególnych projektach zostaną poddane dalszej korekcie. Istotny wpływ na sytuację rynkową może mieć również dostępność działek i ceny gruntów.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.


Wielu ekspertów ma nadzieję na obniżki cen mieszkań, jednak naszym zdaniem kolejne miesiące upłyną pod znakiem stabilizacji rynku. Popyt na mieszkania nadal jest bardzo duży, zarówno wśród  inwestujących  w nieruchomości na wynajem, jak i kupujących mieszkania na własne potrzeby. Dla większości deweloperów utrzymanie cen jest coraz trudniejsze z uwagi na rosnące koszty realizacji projektów. Ten stan będzie utrzymywał się co najmniej przez najbliższe 2 lata, ze względu na prognozowany stały wzrost cen wykonawstwa. Nasza firma zapewnia jednak ceny na stabilnym poziomie, czego najlepszym przykładem są osiedla Zielona Dolina czy Willa Wiślana. W celu utrzymania cen i wysokiej jakości oferty pracujemy nad nowymi technologiami. 


Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development


Z analiz wynika, że w Poznaniu, który stanowi główny obszar naszej działalności, ceny mieszkań na rynku pierwotnym wzrosły w ubiegłym roku średnio o 16 proc. Przyczyny tak znacznego wzrostu są liczne: od podwyżek cen materiałów budowlanych i kosztów siły roboczej, po zmniejszającą się liczbę dostępnych działek. Żaden z tych czynników nie przestał mieć w ostatnim czasie wpływu na rynek. Można więc spodziewać się, że choć dynamika wzrostu cen będzie się zmniejszać, w tym roku prawdopodobnie znów osiągnie dwucyfrową wartość. Takie warunki rynkowe są dla firmy dużym wyzwaniem. Wierzymy jednak, że uda nam się znaleźć rozwiązania, w tym rabaty i promocje, które pozwolą nam wyjść z korzystną ofertą do jak najszerszej grupy osób.


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic


Szacujemy, że w tym roku wzrost cen wyniesie  w naszych inwestycjach średnio 5 proc. Najważniejszym powodem podwyżek cen są rosnące koszty realizacji inwestycji. Obawiamy się też, że po wprowadzeniu zmian w ustawie deweloperskiej i konieczności dokonywania wpłat na Deweloperski Fundusz Gwarancyjny ceny wzrosną o kolejne 5 proc.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


Ceny mieszkań w ciągu bieżącego roku mogą wzrosnąć jeszcze o kilka punktów procentowych. Oczywiście wszystko będzie zależało od lokalizacji, podaży mieszkań w danym rejonie oraz tempa sprzedaży aktualnej oferty. Na wzrost stawek będą miały wpływ także ceny wykonawstwa, materiałów i wynagrodzeń pracowników budowlanych. Nie bez znaczenia dla cen będzie też powołanie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego, o którym coraz częściej mówi się w kontekście dodatkowych kosztów po stornie deweloperów.   


Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska


Rynek nieruchomości znajduje się aktualnie w równowadze i w perspektywie średnioterminowej nie spodziewam się dużych zmian także w kontekście cen mieszkań i średnich stawek rynkowych. Sądzę jednak, że widoczne, nawet kilkunastoprocentowe, wzrosty mogą dotyczyć projektów w najlepszych lokalizacjach, na które popyt będzie bardzo wysoki.


Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development


Ceny mieszkań na rynku pierwotnym mogą w tym roku wzrosnąć blisko 5-10 procent. Najważniejsze przyczyny wzrostu stawek to rosnące koszty wykonawstwa i materiałów budowlanych. Kolejnym czynnikiem, który ma negatywny wpływ na ceny są galopujące koszty zakupu gruntów, które w niektórych lokalizacjach w ostatnim roku poszły w górę 20 procent. Mam nadzieję, że uwolnienie ziemi rolnej w obrębie miast nieco zahamuje ten trend, ale trudno oczekiwać znaczącej poprawy, ponieważ zbyt wiele czynników wpływa na zmiany cen. Ostatecznie ich wysokość jest, była i będzie zależna od popytu i podaży. 


Piotr Tarkowski, dyrektor ds. Sprzedaży w Allcon Osiedla


Wzrost cen mieszkań jest procesem naturalnym, który dotyczy nie tylko rynku polskiego.  Obecnie ze względu na niskie stopy procentowe, wynajem mieszkań stanowi korzystną alternatywę dla lokat bankowych, inwestycji w fundusze: gotówkowe, obligacji, czy rynku pieniężnego. Na podwyżki wpłynie jednak nie tylko popyt inwestycyjny. Dynamika będzie uzależniona od kształtowania się cen materiałów budowlanych i robocizny.  


Najwyższy wzrost cen będzie dotyczył tych lokalizacji, gdzie brakuje gruntów pod zabudowę. Każda nowa inwestycja na takim obszarze, ze względu na oczekiwany wyskoki popyt, wystartuje z wysokiego poziomu cenowego. Do tego należy doliczyć jeszcze wzrost stawek wraz z zaawansowaniem budowy.   


Justyna Ciesielka, specjalista ds. sprzedaży w Planetbud Development


Mam nadzieję na ustabilizowanie się cen w tym roku. Dalszy wzrost jest niebezpieczny i może skutkować nagłym załamaniem rynku w momencie, kiedy banki nie będą skłonne udzielać tak wysokich kredytów.


Grzegorz Woźniak, prezes spółki Quelle Locum


Wpływ na wzrost cen mieszkań mają przede wszystkim rosnące ceny gruntów pod budowę inwestycji oraz materiałów budowlanych. Problemem jest również brak wyspecjalizowanych pracowników oraz rosnące płace. Wzrost ceny mieszkań jest najbardziej widoczny w centralnych lokalizacjach miast, gdzie atrakcyjnych działek jest już naprawdę niewiele.


Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper


Ceny mieszkań w tym roku powinny utrzymywać się na podobnym poziomie, jak w roku 2018. Ewentualne wzrosty mogą wynosić kilka procent. Wynika to ze stabilizacji cen materiałów budowlanych oraz kosztów generalnego wykonawstwa, które mają największy wpływ na kształtowanie się finalnych cen na rynku pierwotnym.


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


Należy zaznaczyć, że na ceny nieruchomości na rynku pierwotnym wpływają takie czynniki, jak koszt materiałów budowlanych, dostępność pracowników, ceny działek,  czy dostęp do terenów budowlanych. Największego wzrostu można się spodziewać w najpopularniejszych dzielnicach dużych miast, gdzie obserwujemy wysokie wzrosty cen gruntów.


 


Autor: Dompress.pl


 


 


Ile musisz mieć na najtańsze mieszkanie w mieście 2019-06-21

Ile kosztują najtańsze mieszkania w ofercie deweloperów w poszczególnych miastach? Jaki mają metraż? W których osiedlach można je znaleźć? Sondę prezentuje serwis nieruchomości dompress.pl   


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.


Ceny najtańszych mieszkań, które oferujemy zaczynają się od 170 tys. zł. Lokale w tej kwocie można kupić w inwestycji Słoneczne Miasteczko w Krakowie. W Warszawie, Wrocławiu, czy Gdańsku, z uwagi na specyfikę lokalizacji danych inwestycji, ceny mieszkań zaczynają się od 250 tys. zł.


Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development odpowiedzialny za sprzedaż i marketing


W Warszawie najkorzystniejsze cenowo oferty mamy w osiedlu Miasto Moje, położonym na Białołęce. Kawalerkę można kupić w nim za 210 tys. zł, mieszkanie dwupokojowe za 271 tys. zł, a ceny mieszkań trzypokojowych zaczynają się od 299 tys. zł. Bardzo atrakcyjne ceny oferujemy też w naszym nowym projekcie Ursus Centralny, gdzie ceny mieszkań dwupokojowych zaczynają się od 292 tys. zł. W Poznaniu już od 267 tys. zł dostępne są trzypokojowe minidomy w osiedlu Chilli City, natomiast w szczecińskiej Panoramice najtańsza kawalerka kosztuje 191 tys. zł.


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.


Ceny wrocławskich mieszkań w naszej ofercie zaczynają się od nieco ponad 250 tys. zł. W tej kwocie dostępne są lokale dwupokojowe o powierzchni 35 mkw. w osiedlach społecznych Cztery Poru Roku, Forma i Słoneczne Stabłowice. W cenie, poza samym lokalem, klienci zyskują liczne dodatkowe walory, jak własny, osiedlowy klub fitness i klub mieszkańca, sąsiedztwo rzeki, czy w pełni zagospodarowane miejsca do wypoczynku i rekreacji na świeżym powietrzu.


Mieszkania w bardzo przystępnych cenach oferujemy także w Łodzi i Poznaniu. Przykładowo, 45-metrowy lokal w poznańskiej inwestycji Przylesie Marcelin można kupić za niespełna 300 tys. zł.


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic


W inwestycji Apartamenty Przy Arsenale, zlokalizowanej w centrum Warszawy przy alei Solidarności najmniejsze mieszkanie ma powierzchnię 26 mkw. i kosztuje 452 tys. zł. Na warszawskim Tarchominie w projekcie Moja Północna, położonym przy ulicy Kościeszów  mieszkanie o najmniejszej powierzchni 35 mkw. można kupić w kwocie 281 tys. zł. W projekcie Wolne Miasto w Gdańsku Ujeścisko można nabyć lokal o metrażu 33 mkw. w cenie 255 tys. zł.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


Najtańsze mieszkania w naszej ofercie można znaleźć na Targówku w inwestycji Warszawski Świt, zlokalizowanej przy ulicy Poborzańskiej, gdzie lokal dwupokojowy o powierzchni 39 mkw. kosztuje ponad 309 tys. zł brutto. W budynku Willa Ochota przy ulicy Mszczonowskiej w Warszawie, którego budowa dobiega końca, mieszkanie dwupokojowe o powierzchni 33 mkw. można z kolei nabyć w cenie 382 tys. zł brutto. Aby zostać właścicielem lokalu jednopokojowego o metrażu ponad 41 mkw. w warszawskiej inwestycji Apartamenty Okopowa 59A, zlokalizowanej na pograniczu warszawskiej Woli i Śródmieścia, trzeba dysponować kwotą 483 tys. zł brutto.  


Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska


Najtańszymi mieszkaniami w naszej ofercie są usytuowane na parterze kawalerki o powierzchni nieco poniżej 35 mkw. w warszawskiej inwestycji Omulewska 26, które można kupić w cenie około 300 tys. zł.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.


W inwestycji Zielona Dolina na warszawskiej Białołęce mamy ostatnie, gotowe do zamieszkania lokale o powierzchni 69 mkw. w cenie 5700 zł za mkw. Na Bliskiej Woli w osiedlu wyróżnionym przez klientów jako „Top najlepszych osiedli mieszkaniowych”, jednopokojowe mieszkania o metrażu od 18 mkw. do 27 mkw. są dostępne w cenach od 261 tys. zł do 346 tys. zł. To lokale o podwyższonym standardzie, z panoramicznymi oknami, z widokiem na centrum Warszawy.


Nieco ponad 237 tys. zł kosztuje nowoczesne, designerskie mieszkanie o powierzchni 34 mkw. w osiedlu Nowe Tysiąclecie w Katowicach, położone jednocześnie blisko centrum miasta i w otulinie parku krajobrazowego.


Za mieszkanie o metrażu około 24 mkw. w apartamentowo-komercyjnym budynku Hanza Tower w samym centrum Szczecina trzeba zapłacić 220 tys. zł. Ten poziom cen w pełni uzasadnia luksusowy standard mieszkań w obiekcie i lokalizacja.


W cenie 235 tys. zł można kupić dwupokojowe mieszkanie w cieszącym się dużym zainteresowaniem klientów kameralnym budynku Willa Wiślana na warszawskim  Tarchominie, którego budowę rozpoczęliśmy w kwietniu br.


W Warszawie za atrakcyjną cenowo uważana jest również nasza oferta w osiedlu Wrzosowa Aleja na Białołęce. Dwupokojowe lokum o powierzchni 35 mkw. w trzykondygnacyjnym budynku z mini-ogródkami kosztuje w tym projekcie 251 tys. zł.


Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development


W Osiedlu Łomianki oferujemy mieszkania 51 metrowe w cenie 297 tys. zł. Z kolei w Osiedlu Natura w Wieliszewie ceny naszych największych mieszkań zaczynają się od 3890 zł za mkw. i bez wątpienia należą do najniższych na rynku stołecznym i podwarszawskich nieruchomości, nie wspominając o obrzeżnych dzielnicach Warszawy, gdzie na zakup mieszkania trzeba wydać często znacznie więcej.


 W Osiedlu Natura w Wieliszewie dostępne są lokale o powierzchni od 27 mkw. do 67 mkw., zaś w Łomiankach metraże mieszkań zaczynają się od 36 mkw., a kończą na rodzinnych i przestronnych lokalach 102-metrowych.


Marta Drozd – Piekarska, pełnomocnik zarządu w Allcon Osiedla


W naszej aktualnej ofercie najtańsze opcje możemy zaproponować w inwestycji NEXO w Pucku. To wakacyjne mieszkania jednopokojowe w metrażu 26 mkw. w cenie od 220 tys. zł brutto. W Trójmieście dobrą ofertą jest Osiedle Gdyńskie z mieszkaniami dwupokojowymi w cenie od 300 tys. zł brutto. Ciekawe propozycje lokali mamy też w Kamienicach Malczewskiego w Gdańsku, gdzie ceny mieszkań dwupokojowych o powierzchni 46- 58 mkw. kształtują się w przedziale 415 tys. zł do 550 tys. zł brutto.


Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development


W tej chwili najtańsze spośród mieszkań w naszej ofercie to 31-metrowa kawalerka w poznańskim Fyrtlu Wilda, którą można kupić w cenie nieco ponad 269 tys. zł oraz 25-metrowa kawalerka w Diasferze Łódzkiej, której cena wynosi 194 tys. zł.


Justyna Ciesielka, specjalista ds. sprzedaży w Planetbud Development


Najtańsze lokale z naszej oferty można nabyć za 265 tys. zł. Są to przestronne, 50- metrowe mieszkanie z obszernym balkonem, sypialnią, garderobą oraz salonem z aneksem kuchennym zlokalizowane w Zalasewie. To wyjątkowo korzystna oferta, znacznie tańsza od lokali w Poznaniu. Położenie inwestycji zapewnia świetną komunikację ze stolicą Wielkopolski, co sprawia, że klienci chętnie wybierają nasze nieruchomości.


Grzegorz Woźniak, prezes spółki Quelle Locum


Średnie ceny ofertowe mieszkań w Krakowie wahają się w granicach 7-8 tys. zł za mkw. Najtańszym mieszkaniem w naszej, najnowszej inwestycji Park Leśny Bronowice jest dwupokojowy lokal o powierzchni prawie 32 mkw. z ogródkiem o powierzchni 17 mkw., który oferujemy w cenie ponad 239 tys. zł. W podobnej kwocie, 240 tys. zł mamy również mieszkanie dwupokojowe o metrażu 38 mkw. z balkonem o powierzchni ponad 4 mkw.


Piotr Seretny, prezes zarządu Ancona Development


W przedsprzedaży kolejnego etapu budowy inwestycji  Cicha Łąka w Józefowie oferujemy mieszkania w cenie od 5750 zł/mkw. Najtańszy lokal o metrażu 33 mkw. kosztuje 203 tys. zł. Termin oddania budynku planowany jest na I kwartał 2021 roku.


Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper


Najtańsze mieszkania mamy dostępne w cenie nieznacznie przekraczającej 150 tys. zł brutto w inwestycji Nowe Rokitki zlokalizowanej niedaleko centrum Tczewa. Mieszkanie o powierzchni ponad 30 mkw. kosztuje w niej tylko 163 tys. zł. W gdańskim Osiedlu Pastelowym dwupokojowe mieszkanie o powierzchni 36 mkw. dostępne jest w cenie około 226 tys. zł. Z kolei w osiedlu Foresta, które także powstaje w Gdańsku, lokal z dwoma pokojami o metrażu ponad 43 mkw. można kupić za 370 tys. zł.


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


Cena najtańszych mieszkań, które obecnie posiadamy w ofercie wynosi ponad 237 tys. zł. Są to mieszkania typu studio o powierzchni ponad 31 mkw. w inwestycji Apartamenty Nowa Bonarka zlokalizowanej przy ulicy Klonowica w Krakowie.

W Katowicach najtańszy lokal w ofercie dostępny jest w cenie przeszło 273 tys. zł i jest to dwupokojowe mieszkanie o powierzchni 46 mkw. w nowym etapie inwestycji Bytkowska Park, zlokalizowanej w sąsiedztwie zieleni Parku Bytkowskiego.

Najtańsze mieszkanie w warszawskiej ofercie Wawel Service to dwupokojowy lokal o powierzchni 44 mkw. w inwestycji Słoneczna Leśniczówka, położonej na pograniczu dzielnic Praga Południe i Wawer. Cena lokalu w aktualnie obowiązującej promocji to 335 tys. zł.


Autor: Dompress.pl


Biurowa Łódź przyspiesza 2019-06-17

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Powołała pierwszą w kraju Akademię Najemcy, która oferuje najemcom powierzchni komercyjnych z całej Polski bezpłatne szkolenia stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk. Firma Walter Herz jest zrzeszona w organizacjach i stowarzyszeniach wspierających rozwój sektora BPO/SSC w Polsce.  Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe, specjalistyczne usługi w zakresie doradztwa inwestycyjnego. Zapewnia pełną obsługę firmom oraz instytucjom związanym z rynkiem nieruchomości. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni, komercjalizacji inwestycji, a także procesie zarządzania i administrowania projektami. o Walter Herz
Biurowe huby w Łodzi rozwijają się głównie w dwóch lokalizacjach. Pierwszy znajduje się przy Centralnej Osi Łodzi, głównie w rejonie tzw. skrzyżowania marszałków, gdzie powstaje Monopolis oraz Imagine i mieszczą się takie biurowce jak Symetris Business Park, Forum 76, Łódź 1, Łódzkie Centrum Biznesu. Drugie zagłębie biurowe rozbudowuje się w okolicy dworca Łódź Fabryczna, gdzie tworzy się Nowe Centrum Łodzi. Powstaje tam m.in. Brama Miasta i funkcjonuje biurowiec Nowa Fabryczna oraz Przystanek mBank. Na start realizacji czeka też inwestycja P22 przy alei Piłsudskiego firmy Ghelamco i projekt HB Reavis na terenie Nowego Centrum Łodzi. Firma JJ Invest planuje natomiast budowę Centrum Biurowego Fabryczna przy rogu Kilińskiego i Narutowicza.   Przy rogu ulicy Kilińskiego i alei Piłsudskiego deweloper prowadzi równocześnie budowę pierwszego budynku w kompleksie biurowym REACT, który w 2020 roku dostarczy blisko 15 tys. mkw. powierzchni. Realizacja całej inwestycji przynieść ma Łodzi blisko 50 tys. mkw. powierzchni. Dwa główne huby biurowePonadto, w sercu miasta, pomiędzy ulicami Piotrkowską, Tymienieckiego, Kilińskiego i Milionową, na terenie dawnej fabryki Karola Scheiblera firma Echo Investment rozpoczęła niedawno budowę wielofunkcyjnego projektu Fuzja. Na niespełna ośmiu hektarach znajdzie się tam 20 budynków o różnorodnych funkcjach, z których 14 to zaadoptowane obiekty historyczne. Sercem kwartału, który zyska nowe życie będzie zabytkowy budynek dawnej elektrociepłowni. Powstaną także place miejskie, przestrzenie wspólne i tereny zielone.W budowie pozostają obecnie takie projekty jak Brama Miasta Łódź B1&B2 (41,4 tys. mkw.), Hi Piotrkowska 155 (21 tys. mkw.), Imagine A&B (17,2 tys. mkw.), czy biurowo-handlowy budynek Fern Office na terenie Off Piotrkowska Center, w którym znajdzie się ponad 3,6 tys. mkw. powierzchni. Z danych Walter Herz wynika, że Łódź dysponuje dziś blisko 475 tys. mkw. powierzchni biurowych. Jej zasoby wzbogaciły się w zeszłym roku o biura oddane m.in. w inwestycji Ogrodowa Office, biurowcu TME, czy Sepia Office.   Przebudowa całych kwartałów miasta- Na dynamikę wzrostu rynku biurowego w regionie wpływa również pozytywie rozwój sektora mieszkaniowego i magazynowego, a także rozbudowa połączeń drogowych. Rynkowi łódzkiemu sprzyja również dobra dostępność atrakcyjnie położonych działek inwestycyjnych oraz szeroko zakrojony, miejski plan rewitalizacyjny. To w Łodzi znajdziemy takie unikalne realizacje, jak OFF Piotrkowska Center w zabudowaniach XIX wiecznej fabryki Ramischa, Monopolis w miejscu dawnego Monopolu Wódczanego, czy Fuzja w fabryce Scheiblera. Na terenie aglomeracji prowadzone są także duże, miastotwórcze projekty, jak Nowe Centrum Łodzi. Decydujące znaczenie dla rozwoju segmentu biurowego w mieście ma także szeroki dostęp do wykwalifikowanych pracowników oraz niższe w porównaniu z innymi regionami stawki czynszu, kształtujące się w przedziale 11,5 – 13,5 € / mkw. / miesiąc - dodaje Mateusz Strzelecki. Unikalne na skalę światową rewitalizacjeDzięki wyraźnemu przyspieszeniu rozwoju segmentu biurowego w ciągu ostatnich lat miasto  stale umacnia swoją pozycję wśród największych centrów biznesowych w Polsce. – Zapotrzebowanie na nowoczesną powierzchnię w Łodzi jest coraz większe, dlatego mimo szybszego przyrostu podaży współczynnik pustostanów w tym regionie utrzymuje się na bardzo niskim poziomie wynoszącym 8,6 proc. Podobnie, jak w innych największych miastach regionalnych, większość zapotrzebowania na biura zgłaszają tu firmy z sektora usług dla biznesu. W 85 centrach BPO, SSC/GBS, IT, R&D zatrudnionych jest już 23,2 tys. osób. Roczny wskaźnik wzrostu zatrudnienia w tej branży sięga w Łodzi 14 proc. – informuje Mateusz Strzelecki, Partner / Head of Regional Markets w Walter Herz.Już niebawem całkowite zasoby biurowe Łodzi przekroczą 500 tys. mkw. powierzchni. W realizacji i w fazie przygotowania do budowy jest w aglomeracji ponad 100 tys. mkw. biur, podają analitycy Walter Herz. Specjaliści szacują, że w projektach, których budowa ma zostać ukończona jeszcze przed końcem bieżącego roku do użytkowania oddane zostanie łącznie ponad 70 tys. mkw. powierzchni. Wśród budynków, których ukończenie planowanie jest  w tym roku znajduje się m.in. biurowiec, powstający w pierwszej fazie Bramy Miasta, oferujący ponad 27,8 tys. mkw., Imagine A&B z przeszło 17 tys. mkw. biur, czy pierwszy budynek realizowany w kompleksie Monopolis, który przyniesie 8,6 tys. mkw.    0,5 mln mkw. powierzchni biurowychŁódź jest siódmym rynkiem biurowym w kraju. Dziś miasto może się pochwalić dużymi, miastotwórczymi realizacjami i wielofunkcyjnymi projektami, w których rewitalizowana jest historyczna zabudowa dawnych fabryk. Stąd w łódzkiej ofercie znaleźć można wiele ciekawych powierzchni o charakterze loftowym.  Łódź ma szansę w tym roku zwiększyć swoje zasoby biurowe o prawie jedną piątą. Takie projekty jak Fuzja, Nowe Centrum Łodzi, HI Piotrkowska, czy Monopolis pozwolą podbić pozycję miasta na biznesowej mapie Polski   


Gdzie znajdziesz informacje o promocjach na mieszkania 2019-06-11

Jaką drogą deweloperzy promują ofertę mieszkaniową? Jak docierają do klientów? Jakie formy marketingu uważają za najskuteczniejsze? Sondę prezentuje serwis nieruchomości dompress.pl   


 


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.


Bez wątpienia najbardziej efektywna, również pod względem kosztowym, jest reklama w internecie. Przy czym, ten kanał daje możliwość wykorzystania z wielu form promocji, od reklamy na portalach nieruchomościowych, AdWords, reklam banerowych, marketingu automation, RTB, po artykuły sponsorowane i mailingi.


W ostatnim czasie na znaczeniu zyskało odpowiednie przygotowanie strony internetowej, która dawno już przestała spełniać źródło informacji i zachęty do kontaktu, a zaczęła pełnić formę interaktywnej platformy do komunikacji z klientem, gdzie wykorzystywany jest z powodzeniem na przykład live chat. Takie rozwiązania w zakresie komunikacji bezpośredniej znajdują coraz szerszą rzeszę odbiorców ze względu na wygodę oraz szybkość uzyskiwania informacji.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


Z naszego doświadczenia wynika, że najskuteczniej jest w tej chwili promować ofertę mieszkaniową w internecie. Doskonale sprawdzają się prezentacje inwestycji na popularnych portalach nieruchomości, mailingi, a także reklamy w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych. Klientów przyciąga także dobrze oznakowany teren inwestycji oraz billboardy zlokalizowane w okolicy budowy. 


Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development odpowiedzialny za sprzedaż i Marketing


 


Nieustannie przenosimy nasze działania marketingowe do mediów internetowych. Najskuteczniejsze i najwyższej jakości kontakty pozyskujemy z kampanii AdWords, reklam na Facebooku oraz baz mailingowych. Jednocześnie lokalnie istotną rolę wciąż odgrywa outdoor. To bardzo efektywny sposób, by oznaczyć nową nieruchomość lub wskazać potencjalnemu klientowi nieoczywistą lokalizację. Inwestujemy również w nasze biura sprzedaży. Chcemy, żeby były nietuzinkowe i jak najlepiej oddawały indywidualny charakter powstających inwestycji.


 


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic


Najistotniejszym kanałem dotarcia do klienta jest dobrze wypozycjonowana strona internetowa. Poza tym, przede wszystkim dobra lokalizacja inwestycji, o co zawsze dbamy przy realizacji naszych projektów.  


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.


 


Staramy się dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem mieszkań przede wszystkim za pośrednictwem internetu i podczas dni otwartych w naszych biurach sprzedaży. Nasz dział marketingu ma ułatwione zadanie, bo J.W. Construction jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, polskich firm deweloperskich, działającą na rynku od 25 lat. Mamy na swoim koncie ponad 34 tys. mieszkań zrealizowanych w całej Polsce.


Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska


 


Promując inwestycje koncentrujemy się na narzędziach online oraz mediach społecznościowych. Niektóre z naszych kampanii wspieramy także klasycznym mediami, jak na przykład przekaz radiowy. Bardzo ważnym czynnikiem jest jednak prawidłowy dobór narzędzi i samego komunikatu by trafić do właściwej grupy celowej odbiorców danego projektu.


 


Justyna Ciesielka, specjalista ds. sprzedaży w Planetbud Development


 


Najskuteczniejszą formą reklamy jest zawsze tzw. marketing szeptany. Zadowoleni mieszkańcy z naszych ukończonych inwestycji polecają naszą firmę znajomym i rodzinie. Internet i social media są też oczywiście doskonałym narzędziem dotarcia do nowych klientów. Świetną okazją do zaprezentowania oferty oraz porozmawiania z potencjalnymi nabywcami, zapoznania się z ich oczekiwaniami są także targi mieszkaniowe, w których rokrocznie uczestniczymy.


 


Agnieszka Borowczyk, specjalista ds. Marketingu Online w Allcon Osiedla


Nie ma jednej uniwersalnej i szybkiej drogi dotarcia do klienta. Nasza oferta mieszkaniowa jest bardzo zróżnicowana, tak jak jej grupa odbiorców. Najlepsze efekty przynoszą kampanie dobrze przemyślane, gdzie zarówno forma reklamy, jak i komunikat są odpowiednio dopasowane do osób zainteresowanych naszą ofertą. Dlatego niezwykle ważne jest jak najlepsze poznanie grupy docelowej, do której kierujemy komunikat. Nie bez znaczenia jest również analiza danych oraz ciągła optymalizacja kampanii reklamowych.


Z roku na rok na znaczeniu zyskuje reklama internetowa, która poza precyzyjnym targetowaniem, umożliwia też dokładniejszą analizę działań i pozwala wyciągać cenne wnioski. Prowadzimy kampanie w Google Ads oraz działania w mediach społecznościowych. Udostępniamy też naszą ofertę w serwisach ogłoszeniowych. Staramy się działać wielokanałowo, zarówno online, jak i offline.


Wsłuchujemy się w głos klientów i dokładamy starań, by odpowiedź na zapytania docierała do zainteresowanych w ciągu 24h. Oferujemy możliwość bezpłatnej rezerwacji mieszkania. Bardzo nas cieszy fakt, że wiele osób trafia do nas z polecenia swoich znajomych, czy rodziny i że klienci wracają do nas po kolejne mieszkania.


Wojciech Duda, wiceprezes Duda Development


Korzystamy z większości dostępnych obecnie kanałów komunikacji marketingowej. Uważamy, że tylko kompleksowe, strategiczne działania pozwalają przy obecnym poziomie konkurencji skutecznie dotrzeć do klientów. Chętnie sięgamy, zarówno po nowoczesne rozwiązania, od mediów społecznościowych, poprzez interaktywne makiety nieruchomości, po tradycyjne narzędzia marketingu, takie jak reklama w prasie, reklama outdoorowa, czy materiały drukowane. Pozwala to maksymalnie poszerzyć grupę odbiorców naszych działań i dotrzeć z naszym komunikatem do możliwie największej liczby osób.


Spośród wszystkich narzędzi marketingowych szczególnie bliskie są nam targi mieszkaniowe. Za punkt honoru stawiamy sobie przygotowanie estetycznego, przyciągającego wzrok i zachęcającego do rozmowy stoiska targowego, obsadzonego profesjonalnymi doradcami, gotowymi odpowiedzieć na wszystkie pytania odwiedzających. Nie rezygnujemy też z udziału w największych targach nieruchomości w Łodzi i Poznaniu, gdzie znajdują się nasze inwestycje mieszkaniowe.


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.


Ponad 15 tys. klientów użytkujących nasze mieszkania i 6 tys. pracowników Archicomu to nasi najlepsi ambasadorzy, często wprost polecający ofertę rodzinie i znajomym. W zakresie działań marketingowych skupiamy się na narzędziach i kanałach umożliwiających możliwie trafne dopasowanie oferty do założeń poszukującego. Współczesne możliwości personalizacji kampanii i jej wielokanałowość dają w tym zakresie mnóstwo możliwości. Kluczem jest dopasowanie przekazu do oczekiwań konkretnego klienta oraz do etapu jego doświadczenia w kontakcie z marką.


Grzegorz Woźniak, prezes spółki Quelle Locum


 


Bardzo dobrym sposobem na promocję inwestycji jest organizacja Dni Otwartych. Klienci mają możliwość wejścia na plac budowy, zapoznania się z rozkładami mieszkań i otoczeniem inwestycji. Mogą też liczyć na specjalne promocje. Poza tym ważna jest stała i bezpośrednia komunikacja skierowana do nabywców. Pomocna jest współpraca z agencją PR, która opracuje całą strategię działania, zapewnia spójną identyfikację wizualną, nawiązuje kontakty z odpowiednimi mediami, a także zapewnia wsparcie w zakresie social mediów.  


 


Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper


Realizujemy inwestycje o zróżnicowanym charakterze: mieszkania, apartamenty, domy, oraz condohotele. W każdym przypadku dobieramy najbardziej efektywne działania marketingowe, które pozwalają na dotarcie z ofertą do grupy docelowej. W naszym przypadku dobrze sprawdzają się działania z zakresu e-marketingu oraz działania bezpośrednie skierowane do tzw. klientów powracających, decydujących się na zakup kolejnego mieszkania z naszej oferty. Organizujemy też różnego rodzaju wydarzenia i eventy przyciągające klientów.


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


Ponad 25-letnie doświadczenie Wawel Service na rynku potwierdza, że najlepszą formą reklamy i promocji inwestycji są zadowoleni klienci. Nie tylko projektujemy i realizujemy inwestycję w oparciu o wymagania i potrzeby klientów, ale także dbamy o wysoki poziom obsługi na każdym etapie zakupu nieruchomości, a także po nim.


 


Autor: Dompress.pl


 


Na jakie mieszkanie dostaniesz rabat od dewelopera 2019-06-06

Czy dostaniemy rabat przy zakupie mieszkania w budowanym osiedlu? Jaki? W których projektach znajdziemy promocyjne ceny? Sondę prezentuje serwis nieruchomości dompress.pl    


Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development odpowiedzialny za sprzedaż i marketing


Upust  lub inny rodzaj promocji oferujemy w przypadku ostatnich gotowych mieszkań w zakończonych projektach. W tej chwili taka oferta specjalna obejmuje na przykład ostatni dostępny, pięciopokojowy lokal o powierzchni 120 mkw. w osiedlu Młody Grunwald w Poznaniu. Mieszkanie jest dostępne w promocyjnej cenie 5600 zł/mkw. z bezpłatnym miejscem postojowym. Pojedyncze trzy i czteropokojowe minidomy w atrakcyjnej cenie od 267 tys. zł do 302 tys. zł czekają jeszcze na nabywców na osiedlu Chilli City w Tulcach pod Poznaniem.


Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.


W naszej ofercie znajduje się aktualnie niemal 70 mieszkań w promocyjnych cenach. Są to, zarówno gotowe lokale, jak i mieszkania, których budowa jeszcze trwa. Oferujemy upusty m.in. w osiedlach społecznych Olimpia Port, Cztery Pory Roku, Księżno, Słoneczne Stabłowice i Forma.


W bardzo atrakcyjnej cenie można kupić również mieszkania w naszej najnowszej inwestycji Awipolis, powstającej w sąsiedztwie willowej części wrocławskiego Oporowa. Rabaty czekają także na tych, którzy są zainteresowani lokalami w Browarach Wrocławskich, wielofunkcyjnym kompleksie w sercu Śródmieścia, tuż nad Odrą, powstającym na terenie dawnego Browaru Piastowskiego.


Przygotowaliśmy także nową promocję „Mieszkaj przez rok za darmo”, dzięki której nasi klienci mogą cieszyć się 12 miesiącami bez opłat związanych z utrzymaniem lokalu i nieruchomości wspólnej.


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.


Polityka rabatowa uzależniona jest od kilku czynników, w tym od poziomu cen mieszkań w danej inwestycji, zakładanego tempa sprzedaży i zmian na rynku. Biorąc pod uwagę fakt, że od trzech lat ceny nieprzerwalnie rosną, trudno liczyć na większy rabat.


Najczęściej upust cenowy można uzyskać przy zakupie miejsca postojowego, komórki, ewentualnie większego mieszkania lub lokalu o słabym układzie funkcjonalno-przestrzennym.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.


Najlepszą okazją do wynegocjowania rabatu są dni otwarte w naszych salonach sprzedaży. Osoby, które nas w tym czasie odwiedzają mogą skorzystać z promocji na limitowaną liczbę mieszkań. Informacje o upustach zamieszczamy wcześniej na naszej stronie. Teraz przy zakupie apartamentu o powierzchni powyżej 30 mkw. w inwestycji Bliska Wola Tower, lokalu o wysokim standardzie, z panoramicznymi oknami i widokiem na centrum Warszawy można kupić miejsce garażowe w cenie obniżonej o 30 proc.


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic


W tej chwili praktycznie nie udzielamy rabatów i nie stosujemy żadnych promocji. Niewielkie obniżki rzędu 1-2 proc. można uzyskać przy zakupie mniej popularnych lokali o większych metrażach.  


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest


W każdym miesiącu staramy się przygotowywać specjalną ofertę promocyjną dla klientów na zakup mieszkania we wszystkich naszych inwestycjach. W przypadku projektu Warszawski Świt położonej na Targówku nabywcy mieszkań trzypokojowych i większych mogą liczyć na wyższy rabat od ceny katalogowej. W Apartamentach Okopowa 59A w Warszawie oferujemy klientom specjalną cenę na wszystkie mieszkania zlokalizowane na pierwszym piętrze. W budynku Willa Ochota, którego budowa dobiega właśnie końca, promocyjną ceną objęty został natomiast lokal z antresolą na parterze. 


Marta Drozd - Piekarska, pełnomocnik zarządu Allcon Osiedla


Ceny mieszkań w każdej inwestycji kształtujemy indywidualnie, uwzględniając: piętro, nasłonecznienie i atrybuty dodatkowe, jak ogród, czy taras. Przy aktualnym popycie na mieszkania w Trójmieście możliwości negocjacji u deweloperów są bardzo ograniczone i w efekcie różnice między ceną ofertową a transakcyjną są kosmetyczne. Nie inaczej jest w Allconie, choć zdarza się, że na przykład przy okazji Dni Otwartych danej inwestycji mamy dla klientów ofertę specjalną na wybrane mieszkania, bądź bony podarunkowe obniżające cenę pakietu obejmującego mieszkanie, miejsce postojowe i piwnicę.  


Justyna Ciesielka, specjalista ds. sprzedaży w Planetbud Development


Przygotowaliśmy dla klientów rabat w wysokości 10 000 zł na zakup mieszkań o powierzchni 75 mkw. w trzecim etapie Osiedla Kwiatowego w Zalasewie 2 km od Poznania. Oferta jest ograniczona czasowo, promocja trwa tylko do końca czerwca br.


Grzegorz Woźniak, prezes spółki Quelle Locum


W tym momencie oferujemy dwa mieszkania w promocyjnych cenach w pierwszym etapie inwestycji Park Leśny Bronowice, które zostaną oddane do użytku już w czerwcu br., a także trzy lokale w drugiej fazie projektu. Warto brać również udział w organizowanych przez nas Dniach Otwartych, ponieważ wtedy często przygotowujemy dla klientów bonusy.


Piotr Seretny, prezes zarządu Ancona Development


Mamy na tyle atrakcyjną ofertę, że nie udzielamy dodatkowych rabatów.


Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper


W osiedlu Nowe Rokitki V i VI w ramach wiosennej promocji na wybrane lokale mamy specjalną ofertę. Kupujący mogą uzyskać rabat od ceny brutto w wysokości nawet do 10 000 zł. Oferta obowiązuje do końca czerwca br. lub do wyczerpania mieszkań.  W inwestycji oferowane są lokale 1-4 pokojowe o metrażu od 30 mkw. do 77 mkw. w cenie od 163 tys. zł.


W ramach naszych wybranych inwestycji wprowadziliśmy również program poleceń, w którym można otrzymać iRobot Roomba oraz dostęp do internetu za 1 zł.


Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service


Nasi klienci mogą skorzystać z obowiązującej obecnie Wiosennej Promocji, której szczegóły znajdują się na naszej stronie internetowej. Rabatami objęte zostały mieszkania między innymi w popularnych, krakowskich inwestycjach Piasta Park, Krygowskiego, czy w nowym projekcie Lublańska Park, idealnym dla klientów planujących zakup inwestycyjny.

Proponujemy także możliwość skorzystania z atrakcyjnego programu „Zamień stare na nowe”, który jest skierowany do osób posiadających już nieruchomość. Jak sama nazwa wskazuje, polega on na „zamianie” nieruchomości, poprzez sfinansowanie zakupu nowego mieszkania lub domu z oferty dewelopera ze środków uzyskanych dzięki sprzedaży dotychczas zajmowanej nieruchomości. Głównym założeniem programu jest zapewnienie klientom profesjonalnej pomocy przy sprzedaży starego mieszkania. Rozwiązanie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.


Autor: Dompress.pl


e-blogi.pl
  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]